vad är skönhet?

Hejhopp!

Idag har jag inte kunnat släppa tänken på hur fel Dagens ideal med hur man ska se ut och så är. Men ändå så tycker jag att det har blivigt lite bättre, det med att vara jättesmal är inte lika inpräntat som förut, eller vad tycker ni? Det är så jag uppfattar det här där jag bor och utifrån vad jag ser :)
Men sen vart jag lite upprörd när jag sökte på google på " Dagens ideal" och det första man slås av är massa pinnsmala moddeller, annorektiker, stora silikon tuttar osv... När man söker på dagen ideal borde det komma upp bilder på en människa som är frisk och mår bra!
Nu menar jag inte något illa mot dom som födds smala och har svårt att gå upp i vikt, det jag menar är att det är så sjukt att folk svälter sig för att dom tror att man är finare då.
Varför kan man inte vara nöjd med hur man ser ut i dagens sammhälle? Varför måste det vara så stor press på att man ska se ut på ett visst sätt?
Det är vi människor själva som har skapat den pressen, så varför kan vi då inte bryta den oxå?

Det är en sak om man måste göra något åt sin vikt för att det inte är bra för hällsan, men man måste oxå veta vart gränsen går då det gått för långt. Men det är kanske inte heller så lätt att veta.

Haha, nu blir det kanske rörigt att hänga med i mina tankar, skriver bara ut det jag tänker just nu, men det jag vill förmedla med allt detta är att hur man än ser ut, bara man är sig själv så är man vacker, det finns ingen som ska kunna komma och säga att man inte kan se ut på ett visst sätt, för man får se ut som man vill, man är fortfarande lika vacker!

Dåtidens ideal:

Marilyn Monroe Var en stolek 40 och skit sexig! (bild tagen från google)

Dagens ideal:


(tagen från google)
..om det är såhär världen vill att man ska se ut så tänker jag fullständigt skita i det, jag ser ut som jag gör och det får folk aceptera :)

Var nöjd med den du är, du är vackrast då du är dig själv :) <3

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Maria Pettersson

Du har så rätt i allt du säger :D bara man är nöjd med sig själv så :)

2011-01-11 @ 19:20:16
URL: http://mmariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0